زیباترین کشورهای اروپایی کدام است؟

در این مقاله با بررسی زیباترین کشورهای اروپایی تلاش می کنیم تا برخی از شهر های مهم این قاره را از دید زیبایی شناختی مورد معرفی قرار دهیم.

ایتالیا - زیباترین کشورهای اروپایی
ایتالیا - زیباترین کشورهای اروپایی

در این مقاله با بررسی زیباترین کشورهای اروپایی تلاش می کنیم تا برخی از شهر های مهم این قاره را از دید گردشگری و دارا بودن المان های زیبایی شناختی مورد بررسی قرار دهیم.

فرانسه

فرانسه- زیباترین کشورهای اروپایی
فرانسه- زیباترین کشورهای اروپایی

فرانسه یکی از محبوب ترین و زیباترین کشورهای اروپایی برای گردشگران است. این کشور در طول سال 2018 تقریباً 89.4 میلیون گردشگر و بازدیدکننده را به ثبت رساند، فرانسه به دلیل وجود مکان‌ ها و جاذبه‌ های جذاب بسیاری که در مناطق و شهرهای مختلف فرانسه گسترده شده است، از جمله مناظری مانند سواحل و کوه‌ها، و حدود 41 مکان که در فهرست گنجانده شده‌اند. فهرست میراث میراث جهانی یونسکو، علاوه بر کاخ‌ها، شهرها، کانال‌ها، کلیساها، کلیساها و تالارهای بسیاری و شاید برجسته‌ترین مقاصد گردشگری در کشور برج ایفل، موزه لوور و دیزنی لند باشد.

اسپانیا

اسپانیا از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار است، زیرا سالانه میلیون ها بازدید کننده و گردشگر از آن بازدید می کنند. در سال 2018، حدود 82.77 میلیون گردشگر از آن بازدید کردند. این برای کشوری پر از مناظر متنوع، بناهای تاریخی رومی که تاریخ منطقه را شبیه‌ سازی می‌ کنند و کلیسا های با اهمیت مذهبی، علاوه بر غذاها و غذاهای محلی لذیذ، تعجب آور نیست.

از برجسته ترین مقاصد گردشگری آن می توان به کاخ حمرا، کلیسای لا ساگرادا فامیلیا، موزه دل پرادو، فواره اژدها، کاخ آلکازار، کلیسای جامع سویل و پارک گوئل اشاره کرد.

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی

ایتالیا - زیباترین کشورهای اروپایی
ایتالیا – زیباترین کشورهای اروپایی

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که به خاطر مناظر زیبا و معماری باشکوهی که مشخصه ساختمان های آن است، شهرت دارد.

این کشور دارای حومه شهر جذاب، شهرهای زیبا و فوق العاده است. به همین دلیل یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان به حساب می آید و لازم به ذکر است که در ایتالیا تعدادی جاذبه گردشگری مهم از جمله: برج پیزا، کولوسئوم، کلیسای سنت پیتر و کولوسئوم رومی به شمار می رود.

ترکیه

ترکیه یک کشور توریستی اروپایی زیباست که در سال 2018 حدود 45.77 میلیون گردشگر و بازدید کننده از کشورها و کشورهای مختلف جهان را به خود جذب کرده است. با توجه به فعالیت‌ های گردشگری متنوع و جالبی که ارائه می‌ دهد، مانند بازدید از ایاصوفیه و صخره‌ ها یا سازه‌ های کاپادوکیه، انجام فعالیت‌ های آبی در سواحل آنتالیا و سیرالی، خوردن غذاهای لذیذ محلی مانند باقلوا و کباب غازیانتپ، گشت و گذار در بازارهای شلوغ، و پیاده روی در مسیرهای کوهستانی تعیین شده.

آلمان

آلمان یکی از مقاصد مهم گردشگری در اروپا است. در طول سال 2018 میلادی حدود 38.88 میلیون گردشگر از آن بازدید کردند.  زیرا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است و دارای مکان‌ها و جاذبه‌های متمایز زیادی است، مانند قلعه یا قصر نویشوانشتاین واقع در آلپ باواریا، پارک اروپا، دروازه براندنبورگ، کلیسای جامع کلن، سومین کلیسای جامع بلند جهان و کلیسای جامع تریر، جاده رمانتیک، بازارهای کریسمس و …

سایر زیباترین کشورهای اروپایی

در اینجا دیگر کشورهای زیبا در اروپا آمده است:

  • اتریش: (اتریش)، یکی از برجسته ترین جاذبه های اروپای مرکزی محسوب می شود. این شهر دارای زیبایی های طبیعی منحصر به فرد، معماری نئوکلاسیک، خانه های رنگارنگ، کافه های محلی شلوغ، کنسرت در همه جا، محیط های روستایی آرام، و ترکیبی هماهنگ از فرهنگ های متنوع است.
  • یونان: (یونان)، این کشور سلیقه های مختلف گردشگران را برآورده می کند. این منطقه شامل کوه‌های بلند، سواحل شنی طلایی، بناهای باستانی، مراکز فرهنگی، کنسرت‌ها، رستوران‌هایی است که غذاهای سنتی محلی را سرو می‌کنند و جشنواره‌ها و همچنین حدود 2000 جزیره که توسط آب‌های شفاف احاطه شده‌اند.
  • جمهوری چک: جمهوری چک به عنوان زیباترین کشورهای اروپایی یک مقصد گردشگری مهم در اروپا است که شامل جاذبه‌ها و مکان‌های بسیاری مانند پل چارلز یا کارل، قلعه پراگ، کلیسای جامع سنت ویتوس، میدان شهر قدیمی، قلعه کروملوف، گورستان چک و بهشت ​​بوهمی است.
  • بلژیک: (بلژیک)، این کشور با تنوع توریستی بسیار متمایز است. این شامل آثار تاریخی باستانی، مراکز فرهنگی، ساختمان های مدرن، باغ، مناظر مختلف، بسیاری از بازارها، مکان های تفریحی، بناهای مذهبی، موزه ها، قلعه ها و کاخ ها است.
  • کرواسی: این کشور دارای بیشترین تنوع مناظر در اروپا است. این منطقه شامل مناطق روستایی، کوه ها، تپه ها، جزایر و سواحل، علاوه بر وجود مکان های دیدنی و دیدنی، مانند شهر تاریخی Stari Gras است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
  • اسلوونی: این کشور زیبا شامل بسیاری از رودخانه های فیروزه ای، کوه های پوشیده از برف، ساختمان هایی با معماری جذاب، مزارع روستایی به سبک مجارستانی، فرهنگ های متنوع در غذاهای محلی و جاذبه های بسیاری مانند کلیسای تثلیث مقدس، غار های کوکوجان، قلعه لیوبلیانا، دره وینتگار، غار کرینا و موزه لوکا.
  • مالتا: (مالتا)، زیباترین کشورهای اروپایی و تاریخ باستانی خود را مشخص می کند که به دلیل وجود مکان های تاریخی باستانی فراوان، مانند دخمه های سنت پل و شهر تاریخی مدینا، علاوه بر غارهای فعال طبیعی و وجود بازارهای شلوغ است.
  • نروژ _ این شامل مناظر منحصر به‌ فرد از کوه‌ ها، رودخانه‌ ها، دره‌ ها، حومه شهر و جزایر، مراکز فرهنگی از گالری‌ها، موزه‌ها، جشنواره هنرهای نمایشی و موسیقی و مکان‌های تفریحی مانند پیست‌های اسکی و مسیرهای پیاده‌روی است
  • ایسلند: این کشور به دلیل ظهور شفق های شمالی در آسمان خود و وجود مکان های توریستی بسیاری مانند آبشار گلفوس و دتیووس، دریاچه یخچالی جوکولسارلون، کلیسای جامع هالریمسکیرکیا و پارک ملی اسنافلسوکول مشهور است.
  • اسکاتلند: این کشور دارای بسیاری از مقاصد گردشگری متمایز است، مانند قلعه ادینبورگ، قلعه کولزین، پارک کانتری، قلعه استرلینگ، ساختمان پارلمان اسکاتلند، کاخ اسکن، خانه تراک‌ور و کلیسای جامع گلاسکو.

فعالیت های توریستی در اروپا

اروپا مکانی عالی برای گردشگری است . این شهر به زیبایی طبیعتش معروف است، چرا که کاوش در دشت ها و کوهستان هایش یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که باید تجربه کرد، البته از زیبایی شهرهای مدرنش، به ویژه در شب، یاد نکنیم. خیابان ها با نورهای فوق العاده روشن می شوند، علاوه بر این که گردشگر می تواند از هنرنمایی هنرمندان دوره گرد لذت ببرد و باید بر اهمیت امتحان غذاهای لذیذ که طعم فوق العاده ای به بازدیدکننده می دهد تاکید

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.